Harmonogram zebrań z Rodzicami w oddziałach przedszkolnych.
Pożegnanie klas ósmych
- 22
Z ogromną radością, ale i nutą nostalgii, uroczyście pożegnaliśmy naszych ósmoklasistów. To był wyjątkowy dzień pełen emocji, wspomnień i wzruszających momentów. Uczniowie przygotowali piękne występy, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Nie zabrakło również wzruszających przemówień i serdecznych podziękowań dla nauczycieli oraz rodziców. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wsparcie, które sprawiły, że ta uroczystość była tak wyjątkowa. Naszym absolwentom życzymy sukcesów i powodzenia na dalszej ścieżce edukacyjnej. Jesteśmy z Was dumni i pewni, że świetnie poradzicie sobie w nowych wyzwaniach. Raz jeszcze gratulujemy i życzymy wszystkiego najlepszego!
Certyfikat dla naszej szkoły
Niezmiernie miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała certyfikat za realizację treści ogólnopolskiego programu profilaktycznego "Jestem As-Akceptuję Siebie". Podstawowym założeniem tego przedsięwzięcia było rozwijanie sfery emocjonalnej uczniów, kształtowanie osobowości oraz pozytywne wzmacnianie naszych wychowanków. "Czwórka" ma od dzisiaj tytuł "Placówki pełnej Asów"! Dziękujemy nauczycielom, którzy zaangażowali się w realizację programu i szukali Asów.
Szkolne koordynatorki: Karina Hennig i Sandra Nowak
Memy szkolne
- 4
Na lekcjach informatyki uczniowie klas 7. i 8. projektowali w Canvie memy. Ósmoklasiści podjęli tematykę wandalizmu w szkole.
Aktywni Błękitni - szkoła przyjazna wodzie
W roku szkolnym 2023/24 uczniowie SP nr 4 w Pruszczu Gdańskim uczestniczyli kolejny raz w programie edukacyjnym Wód Polskich “Aktywni Błękitni - szkoła przyjazna wodzie” Celem programu jest kształtowanie prawidłowych nawyków, zachowań ekologicznych, wiedzy o gospodarce wodnej, dbałości o wody i znajomości zasad bezpiecznego korzystania z zasobów wodnych. W szkole przeprowadzaliśmy wiele działań zgodnych z zakresem regulaminowym programu edukacyjnego. Odbywały się dni tematyczne, liczne konkursy plastyczne, turnieje wiedzy, eksperymenty wodne, spotkania z ekspertami, happeningi, wycieczki do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji WiK w Pruszczu Gdańskim. Uczniowie sprzątali tereny nadwodne, spotykali się z policjantami w zakresie bezpieczeństwa nad wodą.
Nasza Szkoła za całokształt działań w trakcie 5 lat programu zdobyła zaszczytny tytuł “Mistrza Aktywnych Błękitnych“ oraz kolejny certyfikat a także nagrodę w postaci zestawu do eksperymentów wodnych.
Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.
Szkolny koordynator Aktywnych Błękitnych
Helena Janikowska
Podsumowanie Rummikub w Szkole
Rummikub w Szkole Podstawowej nr 4 zyskał dużą popularność, stając się istotnym elementem życia szkolnego w minionym roku. W ramach tej gry odbyły się trzy znaczące turnieje:
1. Mistrzostwa Szkoły we Wrześniu: Był to pierwszy duży turniej w roku szkolnym, który wyłonił Mistrzów szkoły w Rummikub, zachęcając wielu uczniów do rywalizacji i doskonalenia swoich umiejętności.
2. Turniej z Okazji 30-lecia Szkoły: W ramach obchodów 30-lecia istnienia szkoły, zorganizowano specjalny turniej, który przyciągnął zarówno uczniów, rodziców jak i absolwentów naszej szkoły podkreślając integracyjny charakter gry i rocznicy.
3. Turniej Szkolny Eliminacyjny do Pomorskich Mistrzostw Szkół: Było to wydarzenie, w którym uczniowie rywalizowali o możliwość reprezentowania szkoły na szczeblu wojewódzkim, co podniosło prestiż i zainteresowanie grą wśród uczniów.
Dzięki zaangażowaniu i umiejętnościom uczniów, Szkoła Podstawowa nr 4 zajęła 3. miejsce w Pomorskich Mistrzostwach Szkół. To znaczące osiągnięcie świadczy o wysokim poziomie gry w szkole i motywuje do dalszego rozwoju.
Uczniowie mieli również okazję bliżej poznać Rummikub podczas regularnych zajęć w Szkolnym Klubie Rummikub, który działał przez cały rok szkolny. Gra stała się popularną formą spędzania czasu również podczas wtorkowej analogowej przerwy, gdzie uczniowie mogli odpocząć od elektroniki i skupić się na strategicznej rozgrywce.
W marcu, z okazji Tygodnia Matematyki, odbyło się wydarzenie "Luźne Granie", w którym uczestniczyli także rodzice i nauczyciele. Była to świetna okazja do wspólnego spędzenia czasu, nauki i zabawy, co dodatkowo zintegrowało społeczność szkolną.
Ponadto, w szkole działa Bursztynowa Liga Rummikub, która otwarta jest dla wszystkich chętnych graczy. Liga ta nie tylko wspiera rozwój umiejętności strategicznych, ale także buduje więzi między kadrą pedagogiczną, uczniami, rodzicami pokazując, że Rummikub to gra dla każdego, niezależnie od wieku.
Podczas Pomorskich Mistrzostw Szkół w Gdańsku, pani Dorota Orłowska zaprezentowała warsztaty, podczas których opowiedziała, jak Szkoła Podstawowa nr 4 działa na rzecz szerzenia pozytywnych aspektów gry Rummikub.
Szczególne podziękowania dla TM Toys za dostarczenie nagród na turnieje oraz Radzie Rodziców SP nr 4 za wsparcie w organizacji wyjazdów dla uczniów na Mistrzostwa
Ten rok był wyjątkową przygodą z Rummikub.
Do zobaczenia po wakacjach :)
Ekoszkoła 2024
Miło nam ogłosić, że nasza szkoła po zrealizowaniu 10 obowiązkowych zakresów tematycznych; Czysta i dostępna woda; Zdrowe powietrze; Przeciwdziałanie zmianom klimatu; Odnawialne źródła energii; Ekologiczny transport; Zielona przestrzeń wokół nas; Ochrona bioróżnorodności; Zdrowa i ekologiczna żywność; Odpowiedzialna konsumpcja; Gospodarowanie odpadami, realizując różne zadania spełniła wymagania i uzyskała tytuł EkoSzkoła 2024.
Zadania projektowe realizowały z uczniami Agnieszka Gantner, Elżbieta Lotko - Malkiewicz, Helena Janikowska i Renata Lech, którym przyznano tytuł Promotora Ekologii 2024.
Wszystkim zaangażowanym w projekt uczniom i nauczycielom bardzo dziękuję.
Koordynator programu
Helena Janikowska
Gazetka News 4 You
Na lekcjach informatyki uczniowie klas 7. tworzyli redakcję pracującą nad wydaniem periodyka News 4 You. Treścią były wydarzenia szkolne. Najlepiej opracowaną gazetką było wydanie klasy 7b. Zapraszamy do zapoznanie się z treścią.
Plik od pobrania:
Szkolny film pt. Czyńmy dobro
Trudno uwierzyć, że autorami tak profesjonalnie zrealizowanego filmu są dzieci ze szkoły podstawowej. Pierwsza w historii produkcja filmu fabularnego, krótkometrażowego zachwyciła widzów na premierze w szkolnym kinie.
Nie poprzestajemy na tej realizacji. W planach jest nagranie wokali oraz realizacja teledysku do hymnu szkolnego oraz kolejny film krótkometrażowy na ogólnopolski konkurs filmowy.
Zapraszamy wszystkich uczniów, którym w duszy gra filmowanie (umiejętności aktorskie, wokalne, operatorskie, montażowe, plastyczne i inne) do tworzenia dzieł godnych nowoczesnej szkoły. Przygoda filmowa czeka przed Tobą!
#laboratoriaprzyszłości
Projekt z języka polskiego: "Teatr w pudełku"
Uczniowie klasy 5d zainspirowani bajkami Krasickiego i Ezopa wykonali projekty wykorzystujące technikę zwaną "teatrem w pudełku". Zachęcamy do zapoznania się z filmami prezentującymi pracę naszych ambitnych i kreatywnych uczniów.
Podziękowanie za udziału w II edycji projektu "oGRAJmatmę - Laboratoria przyszłości z Minecraft"
Akcja bezpieczny rower
- 2
Na parkingu rowerowym 60-80% rowerów nie jest w żaden sposób zabezpieczona. Na lekcjach informatyki przeprowadzona została akcja zwiększająca świadomość bezpieczeństwa mienia, życia i zdrowia związanego z używaniem roweru. Uczniowie klas 4-6 dowiedzieli się, że linkę można przeciąć nożyczkami do papieru.
Akcję przeprowadził naczelny rowerzysta szkoły.
Zakończenie roku szkolnego 2023/2024
Przydział sal na zakończenie roku szkolnego 2023/2024
Wyniki II Szkolnego Konkursu z Edukacji dla bezpieczeństwa - "Pierwsza pomoc przedmedyczna"
- 2
Wyniki II Szkolnego Konkursu z Edukacji dla bezpieczeństwa –
„Pierwsza pomoc przedmedyczna”
Dnia 28 maja 2024 r. odbył się w naszej szkole II Szkolny Konkurs z Edukacji dla
bezpieczeństwa - „Pierwsza pomoc przedmedyczna”, w którym brali udział uczniowie klas
ósmych. Konkurs składał się z dwóch etapów – testu wiedzy z zakresu pierwszej pomocy oraz
z części praktycznej.
Podczas prezentowania umiejętności praktycznych uczniowie zabezpieczali miejsce
zdarzenia, układali poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, zakładali chustę trójkątną,
bandażowali staw łokciowy lub dłoń oraz wykonywali na fantomie resuscytację krążeniowo –
oddechową.
Konkurs miał na celu kształtowanie umiejętności z zakresu pierwszej pomocy, wspieranie
uczniów w rozpoznawaniu własnych predyspozycji, podnoszenie poziomu wiedzy
i umiejętności w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa oraz rozwijanie zdobytej wiedzy
w praktyce.
Wyniki konkursu:
miejsce I – Agata Groszek kl. 8 B
miejsce II – Lena Brzozowska kl. 8 B
miejsce III – Grzegorz Kosowski kl. 8 C
wyróżnienie – Weronika Korycka kl. 8 B
wyróżnienie – Dariusz Żyła kl. 8 A
Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie.
Elżbieta Lotko-Malkiewicz
Nasza Szkoła jest Smart
- 1
W SP nr 4 w Pruszczu Gdańskim zrealizowałyśmy innowację pedagogiczną "Nasza Szkoła jest Smart"
Kooperacja i rywalizacja podczas lekcji, przy wykorzystaniu gier edukacyjnych takich jak Smart Games, przyniosła wiele korzyści dla uczniów. Dzięki temu uczniowie uczyli się współpracy, a jednocześnie mieli możliwość zdrowej rywalizacji, co motywowało ich do osiągania lepszych wyników.
Smart Games towarzyszyły nam również podczas każdej 20-minutowej przerwy, stając się integralnym elementem szkolnego dnia. Te gry pozwalały uczniom na chwilę relaksu, jednocześnie stymulując ich umysł i rozwijając zdolności logicznego myślenia.
Dodatkowo w wybrane dni, po zakończeniu lekcji, organizowana była "Godzina na myślenie", podczas której uczniowie mogli w pełni skoncentrować się na rozwiązywaniu bardziej skomplikowanych zadań, korzystając z Smart Games.
W ramach obchodów Dnia Dziecka, przygotowaliśmy specjalną salę SMART GAMES, gdzie uczniowie mogli w pełni cieszyć się różnorodnymi grami i wyzwaniami. .
Smart Games były również wykorzystywane w szkolnym konkursie „Najlepszy Matematyk Szkoły”, gdzie uczniowie rywalizowali w różnych kategoriach, pokazując swoje umiejętności i zdolności.
Gry Smart cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i przyciągnęły wielu uczniów. Program "Szkoła jest Smart" z pewnością wprowadził nową jakość w naszej szkole, integrując naukę z rozrywką.
W ramach projektu odbyło się szkolenie dla nauczycieli, które miało na celu wprowadzenie ich w tajniki metod dydaktycznych z wykorzystaniem Smart Games. Pokazanie potencjału Smart Games i jak wykorzystać je na zajęciach.Dzięki szkoleniu więcej klas mogło skorzystać z gier.
Dziękujemy za udział w naszych zajęciach
Renata Lech i Dorota Orłowska
Memory Master - wyniki
Z wielką przyjemnością ogłaszamy, że w wiosennej sesji konkursu Memory Master nasi
uczniowie uzyskali znakomite wyniki:
Klasy 4
4b Aleksandra M. Laureat II st.
Klasy 5
5c Artur R. Laureat II st.
5c Oliwia U. Laureat II st.
5c Sergiusz K. Laureat II st.
5c Joanna S. Wyróżnienie
5d Bruno J. Laureat III st.
5d Michalina D. Laureat III st.
5d Lena L. Wyróżnienie
5e Francesca Ć. Wyróżnienie
5f Jan W. Laureat II st.
5f Paweł O. Laureat III st.
Klasy 6
6b Blanka B. Laureat II st.
6d Mateusz M. Laureat II st.
6d Adam K. Wyróżnienie
Klasy 7
7b Mikołaj A. Laureat II st.
7b Patrycja S. Laureat III st.
7b Maria Z. Wyróżnienie
Klasy 8
8a Zofia K. Laureat III st.
8a Maja M. Laureat III st.
8a Amelia S. Wyróżnienie
8b Adrian Ż. Laureat III st.
8c Michał F. Laureat III st.
8d Maja J. Wyróżnienie
Serdecznie gratulujemy Laureatom oraz Wyróżnionym, dziękujemy wszystkim uczestnikom
oraz zapraszamy do wzięcia udziału konkursie Memory Master w następnym roku.
Janina Wszelaka-Zachłowska
Marta Dobecka
Finał zbiórki nakrętek
Spływ kajakowy 5c
- 9
W piątek 14 czerwca, klasa 5C miała niesamowitą przygodę na spływie kajakowym po Wiśle! Na trasie mieliśmy okazję zobaczyć urokliwe zakątki rzeki i zbliżyć się do natury. Wszyscy uczniowie dzielnie wiosłowali, ciesząc się piękną pogodą . Były też chwile na relaks i zabawę, które dodatkowo zintegrowały naszą klasę. Dziękujemy wszystkim za wspaniałą atmosferę i niezapomniane wspomnienia!
Solidarność szkolna nie zna granic
Skrócone lekcje 20.06.2024 r.
Szanowni Państwo,
dnia 20.06.2024 r. lekcje będą sie odbywały według harmonogramu skróconych dzwonków:
Archiwum Aktualności